کبک به زودی به وسیله سیستم ابراز تمایل دعوتنامه های تازه صادر خواهد نمود

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر مهاجرت کبک اخیرا اعلام نموده است که استان کبک به زودی آغاز به صدور دعوتنامه برای متقاضیان برنامه مهاجرتی Quebec Skilled Worker Program که در پورتال Arrima ابراز تمایل - Expression of Interest - خود را ثبت نموده اند خواهد نمود.

کبک به زودی به وسیله سیستم ابراز تمایل دعوتنامه های تازه صادر خواهد نمود

سال پیش بود که کبک از پورتال Arrima پرده برداری کرد؛ کبک از این پورتال برای مدیریت بانک متقاضیان و دریافت ابراز تمایل یا EOI هایی استفاده می نماید که متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر کبک ارائه داده اند. لازم به ذکر است ابراز تمایل یا EOI درخواست نیست بلکه راهی است که متقاضیان به وسیله آن به وزارت مهاجرت کبک اعلام می نمایند که مایل هستند برای گواهی انتخاب کبک - Certificat de sélection du Québec - یا به اختصار CSQ در نظر گرفته شوند.

از سپتامبر سال پیش که از Arrima رونمایی شد، کبک حدودا صد هزار EOI دریافت نموده است. لازم به ذکر است این سیستم آنلاین مبتنی بر ابراز تمایل است و جایگزین سیستم قبلی که در آن اولویت با هر که زودتر اقدام می کرد شده است؛ دولت کبک سیستم قبلی را ناهمگون با احتیاجهای بازار کار کبک دانسته است.

در سیستم نو، متقاضیان پروفایلی را در Arrima می سازند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه تخصص، سابقه کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می نمایند. از متقاضیان بر اساس امتیازشان و یا عواملی نظیر کمبود نیروی کار در منطقه ها حومه استان کبک، برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا CSQ دعوت می گردد. آندسته از متقاضیانی که تقاضای خود را برای CSQ ارائه می دهند و CSQ دریافت می نمایند تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را به وزارت مهاجرت فدرال کانادا ارائه می نمایند و پس از آنالیز شرایط سلامت و سوء پیشینه شان تصمیمات مقتضی در خصوص پرونده شان اتخاذ خواهد شد.

وزیر مهاجرت کبک ، Simon Jolin-Barrette، در کنفرانس خبری که در هفته پیش برگزار گردید گفته است که سیستم Arrima برای تطبیق درخواست های مهاجرت به کبک و احتیاجهای بازار کار کبک طراحی شده است و در نهایت زمان رسیدگی به درخواست ها را به شش ماه تقلیل خواهد داد.

علاوه بر این، Simon Jolin-Barrette از هزاران متقاضی مهاجرت به کبک که سال ها در نوبت انتظار بودند و درخواستشان معلق شده بود، اوائل ماه جاری دعوت کرد فرم EOI را پر نمایند و بیان داشت که اولویت با 3 هزار و 700 نفری خواهد بود که در کبک ساکن هستند. دولت کبک اولین دعوتنامه ها را به وسیله سیستم نو برای متقاضیان واجد شرایط زیر صادر خواهد نمود:

  • متقاضیانی که در QSWP (برنامه مهاجرت اسکیلد ورکر کبک یا Quebec Skilled Worker) درخواست گواهی انتخاب داده اند و در زمان درخواستشان ساکن موقت کبک بوده اند؛
  • متقاضیانی که در برنامه مهاجرتی Quebec Skilled Worker درخواست دریافت QSC داده اند و در تاریخ 16 ژوئن 2019 در کبک بوده اند؛
  • متقاضیانی که از کارفرمای کبکی دارای پیشنهاد شغل معتبر هستند.

دسترسی کارفرمایان به Arrima

وزیر مهاجرت کبک بعلاوه اطلاعاتی را در خصوص ویژگی نو پورتال Arrima که قرار است فوریه 2020 از آن رونمایی گردد ارائه نموده است. این ویژگی به کارفرمایان اجازه خواهد داد تا به فهرستی از متقاضیان که شرایشان مطابق با احتیاجهای خاص کارفرمایان است دسترسی داشته باشند. کارفرمایان خواهند توانست با افرادی که پیشنهاد شغلی دارند مستقیما به وسیله پورتال Arrima برای شروع فرایند مهاجرت تماس بگیرند.

آقای Jolin-Barrette بعلاوه گفته است که به روزرسانی Arrima بخشی از تعهد دولت کبک برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار در تمام منطقه ها کبک است. او گفته است : ما به احتیاجهای مختلف در تمام منطقه ها کبک و هم احتیاجهای جامعه مالی گوش دادیم و آنها را آنالیز کردیم. مهاجرت یکی از راهکار ها برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار کبک است و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که مهاجرانی که اینجا را برای اقامت و سکونت انتخاب می نمایند بتوانند به طور کامل در جامعه کبک مشارکت داشته باشند.

کمبود نیروی کار کبک به مرز هشدار رسید

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

تعطیلات رو: تعطیلات رو | مجله گردشگری، سفر و تور اروپا

طفره: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

مجله سرگرمی و تفریحی: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157000

به "کبک به زودی به وسیله سیستم ابراز تمایل دعوتنامه های تازه صادر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک به زودی به وسیله سیستم ابراز تمایل دعوتنامه های تازه صادر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید