مک بوک پرو با طراحی جدید و نسل بعدی چیپست اپل ممکن است تابستان عرضه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، عملکرد چیپست اپل M1 بسیار بهتر از انتظار کاربران و کارشناسان ظاهر شد و به همین خاطر مدل های جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو با استقبال گسترده ای روبرو شده اند. ساعاتی قبل، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که اپل برای تمام مدل های مک از نسل جدید تراشه های اختصاصی خود استفاده خواهد نمود که در آینده نزدیک راهی بازار می شوند.

مک بوک پرو با طراحی جدید و نسل بعدی چیپست اپل ممکن است تابستان عرضه گردد

طبق اعلام این خبرگزاری، نسل جدید مک بوک پرو در دو مدل 14 و 16 اینچی تابستان سال جاری با طراحی جدید از راه می رسد. همراه با این لپ تاپ شاهد بازگشت پورت شارژ محبوب مگ سیف هم خواهیم بود و همچنین باید انتظار بازگشت پورت HDMI و درگاه کارت SD را داشته باشیم. در رابطه با بازگشت درگاه کارت SD به مک بوک پرو گزارش های زیادی منتشر شده و این معینه مطمئنا با استقبال گسترده کاربرانی روبرو می گردد که برای انتقال فیلم ها و عکس ها به این قابلیت احتیاج دارند.

همچنین اگرچه مدتی قبل گزارش هایی درباره بازگشت پورت مگ سیف به مک بوک ایر منتشر شده بود، اما این اولین باری است که یک گزارش موثق به بازگشت این پورت محبوب به مک بوک پرو اشاره می نماید. خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده که اپل بعد از معرفی مک بوک پرو جدید، از نسل جدید مک بوک ایر، مدل پایین رده مک بوک پرو و مک پرو تازه نفس رونمایی خواهد نمود.

گفته می گردد مک مینی پیشرفته تر و آی مک بزرگتر هم در دست ساخت قرار دارند. به گفته منابع مطلع، تمام این گجت ها از چیپ هایی بهره می برند که نسبت به چیپ M1 عملکرد و قابلیت های بسیار بهتری را ارائه می دهند. به نظر می رسد کاربران مک بوک پرو باید بین دو مدل یک چیپ با نام های مستعار Jade C-Chop و Jade C-Die دست به انتخاب بزنند.

در مقایسه با تراشه M1 که از 4 هسته با کارایی بالا، 4 هسته کم مصرف و هشت هسته مختص پردازش گرافیکی بهره می برد، چیپست جدید با 8 هسته قدرتمند، 2 هسته کم مصرف و پردازنده گرافیکی مبتنی بر 16 یا 32 هسته پردازشی بهره می برند. بلومبرگ همچنین اعلام نموده که در تراشه جدید موتور عصبی بهبود پیدا نموده و برخلاف M1 که از حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می نماید، سیستم های مبتنی بر چیپست جدید می توانند تا 64 گیگابایت رم داشته باشند.

روی هم رفته هیچ کدام از این اطلاعات فاش شده تعجب آور محسوب نمی شوند. بعد از معرفی اپل M1 و معین شدن عملکرد عالی آن، واضح بود که نسل بعدی آن امکانات بهتری را ارائه می دهد. در هر صورت با توجه به اینکه تراشه اپل M1 توانسته کامپیوترهای مک را متحول کند، باید ببینیم نسل بعدی آن تا چه حد می تواند جذابیت این کامپیوترها را افزایش بدهد.

منبع: The Verge

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146845

به "مک بوک پرو با طراحی جدید و نسل بعدی چیپست اپل ممکن است تابستان عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو با طراحی جدید و نسل بعدی چیپست اپل ممکن است تابستان عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید