در 5 دقیقه تشخیص دهید که آیا در کسب وکار یک رهبر و رئیس برتر هستید یا نه

به گزارش مجله سرگرمی، انسان به طور ذاتی رابطه محور است. یاد می گیریم چگونه رابطه برقرار کنیم؛ این روابط را رشد دهیم و آن ها را حفظ و نگهداری یا ارتقا دهیم. این ارتباط محوری فقط در زندگی روزانه نیست و در محل کار هم دنبال ارتباطات هستیم.

در 5 دقیقه تشخیص دهید که آیا در کسب وکار یک رهبر و رئیس برتر هستید یا نه

اگر یک کار قوی و موفقیت عظیم می خواهیم؛ سراغ همکاری ها و ارتباطات مهم می رویم تا نتایچ قابل توجهی به دست بیاوریم. مدام سعی می کنیم پیوندهای نزدیک و محکمی میان همکاران، مدیران و مشتریان برقرار کنیم و همین طور یاد می گیریم چگونه این پیوندها را به سطح بالاتری ببریم.

قابل تصور نیست چگونه این روزها هنوز شرکت های وجود دارد که ضد فرهنگ ارتباطی هستند و به شدت روی رفاه و موفقیت کارمندان، بهره وری و فراوری خود تاثیر می گذارند.

از بین بردن فرهنگ های غلط و سَمی به یک پیش فرض اساسی آغاز می گردد: ساخت رهبرانی که زمینه یک فضای مثبت برای الهام بخشیدن به کارایی انسان ها را فراهم نمایند.

دکتر جیم لاوب، از اساتید حوزه رهبری کسب وکار و از پیشگامان سبک رهبری خدمت گذاز، تحقیقات گسترده ای برای کشف ویژگی های یک رهبر مناسب سازمان های با کارایی بالا انجام داده است. مطالعات او منجر به یک ابزار ارزیابی گسترده شده است که OLA یا Organizational Leadership Assessment نامیده می گردد. بسیاری از افراد و شرکت های تجاری از این ابزار ارزیابی رهبری به عنوان یک نقطه آغاز توسعه مدیران حال و رهبران آینده استفاده می نمایند.

توانایی رهبری خود را بسنجید

دکتر لاوب هنوز مشغول مطالعه و یافتن پاسخ برای پرسش های گوناگون پیرامون رهبری کسب وکارها است. مثلا، چرا ساختارهای رهبری و فرهنگ سازمانی در اغلب شرکت ها شکست می خورد؟ خواه شرکت شما نوپا و استارتاپ باشد یا یک شرکت مستقر با سابقه طولانی.

او پرسش هایی را مطرح نموده است که کارمندان با پاسخ دادن به آن ها می توانند قدرت رهبری خود را ارزیابی نمایند و بسیاری از نتایج از دل همین پرسش ها و پاسخ ها بیرون می آید.

این فهرست پرسش ها فقط یک نمونه کوچک و کوتاه از سیستم ارزیابی Laubs SLP SELF Assessment که باز براساس تحقیقات اساسی او درباره سلامت سازمانی پایه گذاری شده است.

پاسخ صادقانه به این 10 پرسش با عباراتی مانند اغلب، تقریبا همواره و همواره بیانگر این است که شما توانایی بالایی در راهنمایی و رهبری تیم ها و شرکت ها در یک سطح اول دارید:

1- من به کارمندانم اعتماد دارم.

2- من محیطی می سازم که یادگیری و رشد را تشویق می نماید.

3- من به کارمندانم اجازه می دهم تا در معین راستا تیم یاری نماینده باشند.

4- قابل اعتماد هستم.

5- من برای حفظ روابط کاری مثبت کوشش می کنم.

6- من تامل و تردیدی ندارم که باید برای ساخت رهبران آینده تیم کوشش کنم.

7- به کارمندانم قدرت تصمیم گیری های مهم را می دهم.

8- منابع، حمایت ها و پشتیبانی های لازم برای یاری به کارمندان و هم تیمی ها را فراهم می کنم تا به اهداف شان برسند.

9- خودم را در معرض انتقاد و چالش قرار می دهم.

10- از قدرت، اقتدار و اختیار خود برای متنفع کردن کارمندان استفاده می کنم.

پاسخ گویی شفاف و صادقانه به پرسش های بالا در 5 دقیقه می تواند ظرفیت و توانایی رهبری کسب وکار هر فردی را معین کند.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146358

به "در 5 دقیقه تشخیص دهید که آیا در کسب وکار یک رهبر و رئیس برتر هستید یا نه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 5 دقیقه تشخیص دهید که آیا در کسب وکار یک رهبر و رئیس برتر هستید یا نه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید