خبرنگاران بیش از 31 درصد بچه ها مشهدی چاق هستند

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان نمود: بیش از 31 درصد بچه ها کلانشهر مشهد دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند.

خبرنگاران بیش از 31 درصد بچه ها مشهدی چاق هستند

دکتر عبدالرضا نوروزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ایران یکی از بیشترین مسائل مربوط به چاقی و اضافه وزن بچه ها را در جهان دارد و این مشکل به خصوص در شهرهای بزرگ با جمعیت بالای 600 هزار نفر از جمله کلانشهرهای تهران، مشهد، کرج و نیز برخی شهرهای شمالی مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مشهودتر است.

وی اضافه نمود: در کلانشهرها و مناطق شهری پرجمعیت، به علت کاهش فعالیت بدنی بچه ها، استفاده از بازی های رایانه ای، تماشای تلویزیون و شبکه های 24 ساعته برنامه های کودک و نوجوان و استفاده بیش از حد از غذاهای کم ارزش و فست فودها، بیشترین میزان چاقی بچه ها را شاهد هستیم.

این متخصص تغذیه ادامه داد: میزان چاقی و اضافه وزن بچه ها در سطح کشور حدود 17 درصد است که در کلانشهرها این رقم به بالاتر از 31 درصد می رسد که این فرایند سالانه رو به افزایش است و با توجه به همه گیری ویروس کرونا، قرنطینه و حبس شدن بچه ها در منزل و تعطیلی مدارس در یکسال اخیر، شیوع چاقی در این قشر از 35 درصد هم فراتر خواهد رفت.

وی گفت: بر عکس آنچه در کلانشهرها دیده می شود، بچه ها در مناطق محرومی چون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطقی از استان های خراسان رضوی و جنوبی، دچار لاغری هستند و آمار چاقی در آنان به شدت پایین است.

کلانشهر مشهد، 3.5 میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را در خود دارد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140426

به "خبرنگاران بیش از 31 درصد بچه ها مشهدی چاق هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 31 درصد بچه ها مشهدی چاق هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید