خبرنگاران اکران قسمت دوم آتش بازی استقلال در جده؛ صدرنشینی فرهاد با شکست الشرطه

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- استقلال با شکست سه بر صفر الشرطه عراق 6 امتیازی شد و به صدر جدول گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

خبرنگاران اکران قسمت دوم آتش بازی استقلال در جده؛ صدرنشینی فرهاد با شکست الشرطه

به گزارش خبرنگاران، تیم های استقلال ایران و الشرطه عراق از ساعت 00:45 دقیقه بامداد روز دوشنبه در دومین بازی خود در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه سه بر صفر به سود کننده فوتبال کشورمان خاتمه پیدا کرد.

محمدرشید مظاهری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند، مسعود ریگی، هروویه میلیچ، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی وشیخ دیاباته برای استقلال در این دیدار وارد زمین شدند. عارف غلامی، سعید مهری و ارسلان مطهری سه بازیکن استقلال هستند که در دیدار نخست فیکس بودند و در این مسابقه از روی نیمکت کار را آغاز کردند.

در سوی مقابل الکساندر ایلیچ تیم الشرطه را با ترکیب احمد باسیل، سعد ناطق، کرار عامر، علی المهاوی، حسام خادم جابر، علی فائز، عبدالامیر، علی فیصل، امجد اطوان، فهد یوسف و محمد داوود به میدان فرستاد.

در دقایق ابتدایی این تیم سفید پوش میدان یعنی استقلال بود که میل بیشتری برای رسیدن به دروازه الشرطه داشت. با این وجود تراکم بیش از حد بازیکنان تیم عراقی در زمین خودی اجازه فرصت سازی را گرفته بود تا اینکه در دقیقه هشتم مهدی قایدی از فضای پشت مدافعان بهره برد و به دروازه نزدیک شد اما ضربه او در داخل محطوه جریمه با تکل نجات بخش کرار عامر همراه شد و کننده کشورمان از رسیدن به گل بازماند.

حسام کاظم در دقیقه 11 شوک بزرگی را به بازی داد. این بازیکن به دلیل خطای خطرناک بر روی فرشید اسماعیلی با کارت قرمز مستقیم روبرو شد و از زمین اخراج شد. همین مساله باعث شد تا اعتراضات شدیدی به داور سریلانکایی شد اما این داور تصمیم خود را گرفته بود.

در دقیقه شانزدهم شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه با واکنش به موقع احمد باسیل روبرو شد و توپ به کرنر رفت. لحظه به لحظه فشار سفیدپوشان برای زدن گل نخست بیشتر می شد. بیشتر حملات استقلال از کناره ها طرح ریزی شده بود. وریا غفوری با نفوذهای متعدد، مدافعان تیم عراقی را حسابی آزار داده بود.

الشرطه بعد از گذشت 20 دقیقه کمی از زیر فشار استقلال بیرون آمد و بازی را به تعادلی نسبی کشاند. آنها در تلاش بودند تا با حفظ توپ، سرعت بازی را کاهش دهند. محمدحسین مرادمند در دقیقه 25 نخستین اخطاری استقلال نام گرفت.

در دقیقه 36 ضربه شوت ناگهانی کرار عامر، مدافع پیش تاخته الشرطه، مظاهری را به زحمت انداخت و گلر استقلال توپ را دراز کش مال خود کرد. در این دقایق بازی همانطور دنبال می شد که شاگردان الکساندر ایلیچ می خواستند.

بازی در آستانه به اتمام رسیدن در نیمه اول بود که استقلال پایان به گل نخست رسید. پاس پشت مدافعان فرشید اسماعیلی در گوشه محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید. مهاجم باهوش استقلال صبر کرد تا محمد نادری فرار کرد و این بازیکن را داخل محوطه صاحب توپ کرد تا مدافع پیش تاخته استقلال پیروز شود برای دومین بازی پیاپی برای تیمش گلزنی کند. بازی در نیمه نخست با همین یک گل به سود استقلال تمام شد.

سبحان خاقانی در ابتدای نیمه دوم به جای هروویه میلیچ وارد زمین شد تا استقلال در سمت راست خط میانی یک تغییر را داشته باشد.

تنها یک دقیقه از دوم گذشته بود که شوت دیاباته از پشت قوس محوطه جریمه به همانجایی رفت که دروازه بان الشرطه انتظارش را می کشید.

در دقیقه 55 استقلال به گل دوم هم رسید. پاس در عمق فوق العاده آرش رضاوند به فرشید اسماعیلی رسید و این بازیکن بعد از یک چرخش مناسب با گلر تک به تک شد و با شوت پای راست غیر قابل مهار هم تیمش را به گل دوم رساند و هم خودش 2 گله شد.

در دقیقه 60 و روی یک ضدحمله تیم الشرطه به محوطه جریمه استقلال رسید و بازیکن این تیم سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. یک دقیقه بعد سبحان خاقانی بازیکن جوان و تعویضی استقلال کارت زرد گرفت تا دومین اخطاری تیم مجیدی باشد.

دقیقه 65، نوبت به شیخ دیاباته رسید تا بتواند گل سوم تیمش را به ثمر برساند و خودش را در این دوره از مسابقات 2 گله کند. این مهاجم تنومند توپ دریافتی از فرشید اسماعیلی را پشت به دروازه گرفت و با قدرت بدنی بالایش به سمت دروازه برگشت و شوتش را به کنج دروازه احمد باسیل فرستاد تا پیروزی کننده کشورمان پربار تر از قبل شود.

در دقیقه 66 عارف غلامی، سعید مهری و احمد موسوی به جای محمد نادری، وریا غفوری و فرشید اسماهعیلی وارد زمین شدند تا نفرات اصلی کمی استراحت کنند. غلامی در سمت چپ خط دفاعی جای گرفت. مهری جای رضاوند را در کنار ریگی گرفت و شماره 88 سفیدپوشان یک خط جلو رفت و نقش فرشید اسماعیلی را بازی کرد. احمد موسوی هم مطابق انتظار در سمت راست خط دفاعی ایستاد. نکته جالب توجه کاپیتانی مهدی قایدی پس از خروج وریا غفوری از زمین بود.

مازن فیاض و جلمن ریواس در دقیقه 72 به جای داوود و فیصل به زمین آمدند تا عناصر هجومی این تیم تازه نفس شوند. این 2 بازیکن در بازی اول فیکس بودند اما با تصمیم ایلیچ به نیمکت تبعید شده بودند.

در دقیقه 74 استقلال می توانست به گل چهارم برسد اما این اتفاق رخ نداد. مهدی قایدی یک توپ ربایی فوق العاده را انجام داد و شیخ دیاباته را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این مهاجم باتجربه پیروز به عبور از بازیکن الشرطه نشد. درست لحظاتی بعد آرش رضاوند می توانست زننده گل چهارم باشد ولی ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه اصابت کرد و با بدشانسی به گل تبدیل نشد.

آرمان رمضانی در دقیقه 77 به جای مهدی قایدی به زمین آمد تا آخرین تعویضی استقلال در این بازی باشد. با خروج قایدی، مسعود ریگی سومین کاپیتان امشب کننده کشورمان شد.

در دقیقه 79 سه تعویض باقیمانده تیم الشرطه هم انجام شد تا این تیم هم مانند استقلال تعویض هایش را انجام داده باشد. طمیمی بازیکن تازه وارد الشرطه در دقیقه 85 از داور اخطار گرفت.

در نهایت شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه سه بر صفر از سد حریف عراقی خود گذشتند تا با 6 امتیاز به تنهایی و بالاتر از الدحیل چهار امتیازی و الاهلی یک امتیازی در صدر جدول گروه سوم جای بگیرند. این اولین برد استقلال مقابل الشرطه در پنجمین رویارویی مقابل این تیم بود. الشرطه هم با صفر امتیاز قعرنشین شد. استقلال در 2 بازی پیروز شده هشت گل را به ثمر برساند. آنها این بار مانند بازی قبل دروازه شان باز نشد و اولین کلین شیت این فصل خود را به ثبت رساندند.

استقلال باید سه روز دیگر در سومین و آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی به مصاف الدحیل قطر برود.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155403

به "خبرنگاران اکران قسمت دوم آتش بازی استقلال در جده؛ صدرنشینی فرهاد با شکست الشرطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اکران قسمت دوم آتش بازی استقلال در جده؛ صدرنشینی فرهاد با شکست الشرطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید