توسعه اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه در راستای اکتشافات آبهای ژرف

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صبح امروز، تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه آب های ژرف در محل معاونت علمی و فناوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری،نادر قلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی، دکتر اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل یک بانک منعقد شد.

توسعه اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه در راستای اکتشافات آبهای ژرف

بستر سازی، نهادینه کردن و مستندسازی انجام مطالعات و تحقیقات مرتبط با موضوع تفاهم نامه، بهره برداری از آب های تتازه پذیر در محدوده طرح، شناسایی و انتقال فناوری های پیشرفته شناسایی آبخوان های پی سنگی و هم یاری به بومی سازی دانش های فنی مربوط به بهره برداری آب های ژرف منطقه از جمله محورهای این تفاهم نامه به تعداد می رود.

این تفاهم نامه در راستای تسهیل گری و پشتیبانی از توانمندی فناوران کشور و تجارب بین الملل برای توسعه و به کارگیری فناوری های مورد احتیاج منعقد شده است.

نادر قلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی در این مراسم گفت: این تفاهم نامه با هدف تامین آب مجتمع مس جان جان امضا می گردد. برنامه ای تازه و اقدامی نوآورانه در شرق کشور شروع شده که نوید خوبی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دو راه حل در حوزه آب وجود دارد، ادامه داد: مدیریت مصرف و الزام مصرف منابع تازه این دو راه حل هستند که با توجه به شرایط منطقه سیستان استفاده از منابع تازه اولویت است. در این منطقه پیش بینی برای 12 چاه تحقیقاتی انجام شد. 2 چاه موجود است. کارهای حفر 3 چاه دیگر هم صورت گرفته است. تحقیقات برای حفر چاه های دیگر هم صورت گرفته است.

توسعه اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه

بعلاوه احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد: زنجیره های حمایتی خوبی در سطح استان با همکاری معاونت علمی و فناوری و ستاد اجرایی فرمان امام شکل گرفت و با اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه فعالیت های خوبی انجام و منجر به رشد مالی و کاهش بیکاری در استان شد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156789

به "توسعه اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه در راستای اکتشافات آبهای ژرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقدامات دانش بنیانی و نوآورانه در راستای اکتشافات آبهای ژرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید