افزایش پروازهای یاسوج در رشد گردشگران کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: افزایش تعداد پروازهای یاسوج و چهارباند شدن راه ها باعث افزایش حضور گردشگران در استان می گردد.

افزایش پروازهای یاسوج در رشد گردشگران کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی دارد

محمود باقری روز یکشنبه، 19 آبان در بازدید از غرفه خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: یکی از برنامه های رسیدن به خودکفایی یا همان اقتصاد مقاومتی که امروزه در جامعه، رهبران ملی و دینی به دنبالش هستند این است که سیاست، نظارت و اداره جمعی وجود داشته باشد و با ایجاد مشاغل خانگی می توان به این هدف رسید.

وی اظهار کرد: این تجربه در دیگر کشورها نیز اجرا شده و ما می توانیم از تجربه های کشورهای دیگر مثل چین که هر خانه را به کارخانه تبدیل نموده اند استفاده کنیم و همچنین اهتمام و اراده ملی نیز باید وجود داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه حمایت ها به شکل جدی و با نظارت کافی انجام در حال اجرا است، تاکید نمود: حتما به این هدف خواهیم رسید که در آینده ای نه چندان دور بخش زیادی از مسائل و نیازهای جامعه در حوزه های کشاورزی و صنایع را به وسیله خودکفایی در مشاغل خرد و خانگی رفع کنیم.

باقری توضیح داد: اکنون در بحث مشاغل خانگی در ابتدای راه هستیم و سازماندهی و حمایت های خوبی درحال انجام است و دستگاه های مختلف پای کار آمده اند.

وی عنوان نمود: اگر با همین روند که آغاز نموده ایم پیش برویم با وجود نظارت و هدایت افراد با توجه به توان و ظرفیتشان، ظرفیت های خوبی در بحث مشاغل خرد داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان نمود: مردم می توانند در حوزه های صنایع دستی، قالی، گلیم و جاجیم بافی، سفال و چرم و همچنین در حوزه های کشاورزی، دامداری، فراوری گوشت و تخم مرغ، باغداری و داروهای گیاهی وارد شوند.

فعالیت 30هزار نفر در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

باقری اضافه کرد: این ظرفیت ها را باید خوب تبیین کنیم و افراد علاقه مند را هدایت و یاری کنیم و در سرانجام نظارت داشته باشیم تا با روالی منطقی جلو روند.

وی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی بالغ بر 30 هزار نفر درحال فعالیت اند که از این تعداد 15 هزار نفر شناسنامه دارند و ازجمله بانوان مشاغل خانگی، بانوان کارگاه های انفرادی و جمعی به شکل های مختلف کار می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مهمترین برنامه هایی که در حوزه گردشگری داریم بحث ایجاد زیرساخت های گردشگری است که این زیرساخت ها را به یاری بخش خصوصی ایجاد می کنیم و بهترین راه ها را انتخاب نموده ایم چون بخش خصوصی می تواند در فضای رقابتی، بهترین امکانات و فضای رفاهی را ابجاد کند.

سرمایه گذاری150 میلیارد تومانی در بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

باقری ادامه داد: بالغ بر 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی را در حوزه های گردشگری در استان به منظور ایجاد هتل های 4 ستاره، پارک های آبی، تلکابین و اردوگاه های گردشگری و بوم گردی حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه هایی که در حوزه گردشگری داریم، طرح جامع گردشگری استان است توضیح داد: فاز مطالعاتی این طرح را در کارگروه گردشگری استان مصوب کردیم و سعی داریم کلیات طرح را تا سرانجام سال جاری مصوب کنیم تا به عنوان نقشه راه در اختیار مسئولین استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان نمود: تا سال 96-97 آمار گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش بود اما متاسفانه بر اثر سانحه سقوط هواپیما و زلزله های پیش آمده تعداد گردشگران به استان کم شد.

باقری اضافه کرد: مهمترین اقدامی که باید در این حوزه انجام دهیم، افزایش تعداد پروازها به استان و چهار باند شدن راه هاست که در این صورت می توانیم از حضور گردشگران بیشتری در استان استفاده کنیم.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58765

به "افزایش پروازهای یاسوج در رشد گردشگران کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پروازهای یاسوج در رشد گردشگران کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید