آیا آب نارگیل برای مبتلایان به دیابت مفید است؟

به گزارش مجله سرگرمی، آیا آب نارگیل برای بیماران دیابتی مفید می باشد؟ آیا به کنترل سطح قند شما یاری می نماید؟ آیا مصرف آن به هر روش دیگری برای افراد دیابتی مفید است؟ اجازه دهید به وسیله این مقاله به سئوالات مطرح شده، پاسخ دهیم.

آیا آب نارگیل برای مبتلایان به دیابت مفید است؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع: راسخون

آیا آب نارگیل برای بیماران دیابتی مفید می باشد؟ آیا به کنترل سطح قند شما یاری می کند؟ آیا مصرف آن به هر روش دیگری برای افراد دیابتی مفید است؟ اجازه دهید به وسیله این مقاله به سئوالات مطرح شده، پاسخ دهیم.

آب نارگیل مایع شفاف لذیذی است که از میوه نرسیده یعنی هسته هنوز سبز، و گوشت هنوز نرم و شفاف آن بدست می آید. آب نارگیل که به اسم یک نوشیدنی لذیذ در جزایر گرمسیری، و هم یک نوشیدنی بسیار سالم مورد مصرف قرار می گیرد. دارای خواص تغذیه ای فراوانی است که به درمان بیماری های مختلف یاری می کند. از جمله فوائد تغذیه ای آن، کنترل بیماری دیابت را می توان برشمرد. بله، آب نارگیل سرشار از مواد مغذی فراوانی است که جهت تحت کنترل نگاه داشتن سطوح قند خون، مورد احتیاج بیماران دیابتی است. در این مقاله بعضی از دلایل مفید بودن آب نارگیل برای افراد دیابتی نشان داده خواهد شد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

بهبود گردش خون

بیماران دیابتی ممکن است بعضی علائم بسیار ناراحت کننده ای مانند احساس بی حسی در پاهای خود، نارسایی کلیوی و حتی از دست دادن بینایی را تجربه کنند. تمام این علائم در نتیجه گردش خون نامناسب در بدن آنها است. آب نارگیل به هنگام مصرف، توانایی بهبود گردش خون در بدن را داشته و به گشاد کردن عروق خونی (که به علت تشکیل پلاک در آنها تنگ شده اند) یاری نموده و در نتیجه یاری می کند تا خون به آرامی و به طور روان در آنها جریان یابد. این امر به نوبه خود، موجب تسکین بعضی علائم شده و به مبارزه با تصلب شرایین یاری می کند.

یاری به کنترل وزن

کار مهمی که افراد دیابتی همیشه لازم دارند که علاوه بر تحت نظر داشتن مصرف قند انجام دهند، مراقبت از وزن خود است. آب نارگیل این توانایی را دارد که گرسنگی شما را فرونشانده و از خوردن بیش از حد جلوگیری کند. نه تنها این مورد، بلکه دارای ارزش تغذیه ای فوق العاده ای از مواد معدنی، نمکها، چربی های خوب و البته بدون کلسترول است. به علاوه، بسیار خوش طعم هم می باشد. بنابراین می توانید از خواص یک لیوان آب نارگیل بهره برده و آن را به اسم یک میان وعده هنگامی که شکمتان از گرسنگی به قار و قور افتاده، نوش جان کنید.

افزایش سرعت متابولیسم

آب نارگیل بعلاوه دارای خواصی است که مقدار یا سرعت متابولیک یا سوخت و ساز را در بدن شما افزایش می دهد. هنگامی که سرعت سوخت و ساز شما افزایش می یابد، بدنتان قند را سریعتر هضم و می سوزاند. در نتیجه، انسولین موجود در خون هم سریعتر سوزانده می گردد. این بدان معناست که انرژی بیشتری در بدن خود دارید. بنابراین افراد دیابتی می توانند آن را در رژیم غذایی خود به اسم ماده غذایی مطلوب گنجانده و حداقل دو مرتبه در هفته از آن مصرف کنند.

حاوی فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتر

از یک رژیم غذایی که به طور کلی برای بیماران دیابتی تجویز می گردد، انتظار می رود که محتوای کربوهیدرات آن پایین بوده و از محتوای فیبر بالایی برخوردار باشد. به این علت که کربوهیدارتها غنی ترین منابع قند بوده که ضروری است افراد دیابتی آن را تحت کنترل و مراقبت قرار دهند. آب نارگیل نمونه ای عالی از یک ماده غذایی با کربوهیدرات پایین و فیبر بالا خصوصاً برای بیماران دیابتی است. می توانید یک لیوان از آن را نوش جان نموده و هم از گوشت بسیار نرم و خوشمزه نارگیل جوان مصرف نمایید.

حاوی مواد مغذی حیاتی

زمانی که آب نارگیل می نوشید، و مقدار متابولیسم شما افزایش می یابد (همانطور که در بالا ذکر شد)، خون تان آغاز به حمل اکسیژن در سراسر بدن به طور مؤثرتری می کند. هنگامی که خون شما دارای اکسیژن کافی باشد، از انرژی بیشتری برخوردار بوده و می توانید فعالیت های روزانه را به راحتی انجام دهید. علاوه بر کاربردهایی که در بالا ذکر شد، آب نارگیل بعلاوه حاوی مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 و غیره بوده که تمامی آنها برای تحت کنترل در آوردن سطح قند و هم وزن افراد دیابتی مورد احتیاج می باشند.

مواردی که اشاره شده بعضی از فوائد مهم مصرف آب نارگیل به وسیله افراد دیابتی بودند. این ماده غذایی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه ای است که می توانید هرزمان از روز آن را نوش جان کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هرچیزی که در حد افراط مصرف گردد می تواند متعاقب آن مشکلاتی را به بار آورد. پس از مشورت با پزشک خود آن را در حد اعتدال مصرف نموده و از خواص تغذیه ای بسیار آن بهره مند شوید.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160777

به "آیا آب نارگیل برای مبتلایان به دیابت مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آب نارگیل برای مبتلایان به دیابت مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید